Tuesday, January 19, 2010


TANDA TANYA..

Diruang waktu
Aku termenung..
Entah tentang apa..
Tapi aku selalu mencari
Tentang sesuatu,,
Tentang satu bayangan
Yang kian menghilang

Kosong.
Sudah terlalu lama
Untuk aku berdiam..
Perasaan ini kian menyiksa

Tanda tanya..
persoalan ini..
Tentang rindu
Tentang hati
Tentang jiwa
Tentang sunyi
Tentang kekosongan

Tentang persoalan
Tentang gelisah
Tentang rasa cinta
Tentang bahagia..

Tanda tanya
Tentang sengsara
Tentang perit
Tentang rasa sedih
Tentang diriku....

Tentang jutaan tanda tanya
Bermain di dalam hati
Di saat aku menyendiri
Terkadang membuat
aku tenggelam
Di satu alam hanya aku
yang wujud disitu


Kadang kala..
Aku terus mencari jawapan..
Walau aku tahu
waktu tidak pernah menoleh padaku
Tanpa suara
ia meninggalkan rasa sunyi dalam hatiku
Ia terus berganjak
Berlalu meninggalkan aku...

Dalam pertanyaan ini
Ada Mimpi..
Tentang suatu waktu
Yang ingin aku hentikan
Antara ada dan tiada
Aku berada diantara waktu..

Pertanyaanku
Melebihi jawapanku..
Mungkinkah semua tanyaku
Ada yang bisa menjawabnya?

Tuhan..aku bermohon
Aku manusia yang punya hati
Mencari erti sebenar
Tentang rasa...yang aku boleh lepaskan
Segalanya tanpa perlu selimuti rasa sunyi...









Yoyo_ice11@yahoo.com/Gabanvoice.blogspot.com

No comments:

Post a Comment